דיאטה עם תזונה לקויה

תזונה היא תנאי הכרחי וחיוני להצלחה בדיאטה ולהסרת קילוגרמים ושומנים עודפים, עם זאת אין להתווכח, אך יחד עם זאת ישנן סוגים שונים של דיאטת קיימות שנותנות הבטחות חלומיות על אובדן ענק ומרשים של שומן (או אובדן משקל) בתקופה קצרה ביותר.

אני בעצמי ניסיתי לבצע דיאטה לבד ובנוסף את כל הסוגים השונים של הדיאטות כולל דיאטה הנקראת דיאטת נוזלים המאופיינת בכמויות מזון נמוכות מאוד בקלוריות. זו היתה דיאטה על בסיס נוזלים בלבד אבל הנוזלים היו עשירים מאוד באבקות חלבונים. הדיאטה כללה גם שומנים בריאים דוגמת שמן דגים ושמן וזרעי פשתה, ממש כמו תוספי המזון המוכרים למניעת אובדן מסת שרירים.

הדיאטות האלו עובדות. אדם המבצע אותם בהכרח יאבדת מסת שומן, ויראה רזה יותר לאחר תקופה, ואתה תנצח את הכמיהה לאכול אוכל רע (שזו בוודאי ההשפעה הטובה ביותר).

אבל וזה אבל גדול הנק שאותן דיאטות גורמות הוא חמור מאוד.

הסכנות בדיאטה והרזייה לא מאוזנת

למי שמעוניין בירידה במשקל על ידי תהליך הרזיה ולצורך כך מבצע דיאטה לא בריאה לאורך תקופת זמן ארוכה, צפויות אין ספור בעיות שונות . ראשית תזונה נכונה היא כזו שכוללת את כל אבות המזון, פחמימות, חלבונים,ויטמינים , שומנים ,סיבים ועוד לא בכדי תזונה נכונה מורכבת מכל  אבות מזון אלו יש להם תפקיד חשוב בכל מערך הגוף של האדם החלבון מסייע בבניית השריר, הפחמימה  והסוכר מהווים אנרגיה הסיבים עוזרים בעיכול ועוד ביצוע דיאטה  תוך החסר מרכיבים חיונים לתפקוד הגוף יכולה בהחלט לסייע בדיאטה ולסייע לנו להוריד במשקל אך יחד עם זאת  לגרום לנו נזקים בלתי הפיכים במקומות אחרים.

בנוסף תזונה המורכבת על נוזלים ללא אוכל מוצק גורמת לגוף לא להשתמש באברים שברא בנו הקב"ה ולהתנוון.

חשוב לזכור שבד"כ בדיאטות המהירות אלו שחסרות באבות מזון בסיסיים מורידים במשקל בזכות איבוד מסת שריר ולא בזכות הסרת שומנים עודפים. ולהסיר מסת שריר זה לא משהו חיובי.